Mokiniai kūrė inovatyvius verslo modelius

Mokiniai kūrė inovatyvius verslo modelius

Verslumo ugdymas profesinio mokymo įstaigose įgyja vis didesnę reikšmę. Siekiama, kad čia mokslus baigę mokiniai ne tik lengvai susirastų darbą, bet ir gebėtų kurti verslą. Šiuo tikslu būsimieji savo amato žinovai dalyvauja įvairiuose projektuose, yra nuolat skatinami kurti inovacijas, dalintis ir keistis savo verslo sumanymais renginiuose. Vienas tokių – Lietuvos inovatyvių profesinio rengimo įstaigų asociacijos (toliau – LIPRIA) kasmet organizuojamas Jaunojo verslininko konkursas. Šiemet tradiciniu tapęs renginys gegužės 3 d. pakvietė į Kauno technikos profesinio mokymo centrą.

„Šis konkursas teikia didžiulią naudą kaip neformalus verslumo ugdymas. Sulaukėme 16 Lietuvos profesinių mokyklų atstovų su jų inovatyviomis idėjomis. Šiemet siekėme pagvildenti sektorinių praktinio mokymo centrų temą. Mokiniai savo namų darbuose pristatė verslo modelius, siekiant efektyviai įveiklinti sektorinius praktinio mokymo centrus, o konkurso dieną apsilankė Kauno technikos profesinio mokymo centro sektoriniuose centruose ir kūrė verslo modelius pagal ten esančią materialinę bazę“, –  pasakoja LIPRIA prezidentė Nijolė Deksnienė.

Siekiant sustiprinti profesinio mokymo įstaigų bendradarbiavimą, konkurso užduotims atlikti buvo formuojamos mišrios komandos po 4-6 mokinius. Jų laukė rimtos užduotys. Čia jie pasitikrino įgytas ekonomikos, verslumo, reklamos bei marketingo žinias. Anot Kauno technikos profesinio mokymo centro direktoriaus dr. Pauliaus Čepo, dažnai profesinę mokyklą baigę absolventai pasuka nuosavo verslo link, o tie, kurie eina dirbti į įmones yra ypač darbdavių vertinami, nes yra ne tik puikūs savo srities profesionalai, amato žinovai, bet geba rodyti iniciatyvą, spręsti problemas, pasiūlyti naujovių,  kas kurtų pridėtinę vertę pačiai darbdavių organizacijai.

Tai, kad verslumo ugdymas profesinio mokymo įstaigose įgyja didelę reikšmę pritaria ne tik profesinių mokyklų vadovai, mokytojai, bet ir mokiniai. Daugelis jų, įgiję amatą, ketina kurti savo verslą ir taip įsilieti į Lietuvos darbo rinką.

Pavyzdžiui, Klaudijus iš Panevėžio Margaritos Rimkevičaitės paslaugų ir verslo mokyklos jau kelerius metus domisi internetiniu marketingu ir planuoja ateityje kurti savo skaitmeninių produktų verslą, o Mantas iš Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokyklos tikisi pristatyti Lietuvos rinkai tokią idėją, kurios dar niekas nerealizavo mūsų šalyje.

Karaliaus Mindaugo profesinio mokinio centro mokines Miglę Mauručaitę ir Viktoriją Tunaitytę iš Smulkaus verslo organizavimo skyriaus konkursui ruošusi profesijos mokytoja Jūratė Laurinavičienė įsitikinusi, kad konkursas mokiniams dovanoja neįkainojamą patirtį: „Tai ugdo mokinių kūrybiškumą, motyvaciją, bendravimo ir bendradarbiavimo gebėjimus, skatina pasikeitimą idėjomis ir formuoja verslumą“.

Mokinius konkursui parengę mokytojai renginio metu dalyvavo edukacinėje veikloje, o profesinio mokymo įstaigų vadovai aptarė aktualius klausimus visuotiniame LIPRIA narių susirinkime. Tikimasi, kad jau tryliktą kartą organizuotas konkursas pakvies ir kitais metais.